Yılın ilk iki ayında bir önceki yıla göre ikinci el otomobil satışları ortalama yüzde 69 artarken, Ramazan Bayramı’nın yaklaşması ve seçim süreci piyasaya da doğrudan etki ediyor. Kur, faiz ve enflasyon üçgeninde tüketiciler yatırım aracı olarak otomobili tercih etmeye devam ederken, seçim belirsizliğinin etkisiyle fiyatlarda yukarı doğru bir seyir olduğunu açıklayan Otomerkezi.net CEO’su Muhammed Ali Karakaş, “Fiyatlardaki artış seçim belirsizliği, yaz aylarının yaklaşması, bayram gibi etkenlerle devam ediyor; ilk 3 ayda artış yüzde 15 seviyesinde. İkinci el araç pazarı gelişime açık ancak tüketicinin önünde kredi engeli var.İkinci el araç satışlarında grafiklere bakıldığında 2015 yılında satılan her sıfır kilometre araç başına 5,6 araç düşerken, 2022 yılında 11’e ulaştığını görüyoruz. Bu yılın sonuna kadar 7,5milyonluk ikinci el araç, 900 binlik sıfır kilometre araç satışı öngörüsünü paylaşabiliriz. Seçimin ardından yaz aylarına kadar olan süreçte fiyatların yüzde 20 kadar artışıyla karşılaşabiliriz. Zira tüketici seçim sonrasında kurun yüzde 15 artacağını düşünüyor ve ÖTV vaatleri de etkisiz kalıyor.” dedi.
Yılın ilk çeyreğine oldukça hareketli bir giriş yapan ikinci el otomobil pazarı, ODMD verilerinde paylaşılan sıfır kilometre araç satış rakamlarına karşın nihai tüketicinin bu otomobillere ulaşmakta güçlük çekmesi nedeniyle güçlü bir alternatif olmaya devam ediyor. Yılın ilk üç ayında satışlar artarken, aynı şekilde fiyatların da yukarı doğru seyri dikkat çekiyor.
Alım gücünün geçtiğimiz yıllara oranla daha düşük olduğu 2023 yılında tüketicilerin en çok 300 ile 500 bin TL aralığındaki araçlara ilgi gösterdiğini ileten Otomerkezi
“Kredi imkanları esnetildiği ve genişletildiği takdirde ikinci el araç satışları bu yıl 8 milyona kadar çıkar. Talep var ve pazar gelişime açık.” şeklinde konuşan Karakaş, “Fiyatlardaki artış seçim belirsizliği, yaz aylarının yaklaşması, bayram gibi etkenlerle devam ediyor; ilk 3 ayda artış yüzde 15seviyesinde. İkinci el araç satışlarında grafiklere bakıldığında 2015 yılında satılan her sıfır kilometre araç başına 5,6 araç düşerken, 2022 yılında 11’e ulaştığını görüyoruz. Bu yılın sonuna kadar 7,5 milyonluk ikinci el araç, 900binlik sıfır kilometre araç satışı öngörüsünü paylaşabiliriz. Seçimin ardından yaz aylarına kadar olan süreçte fiyatların yüzde 20 kadar artışıyla karşılaşabiliriz. Zira tüketici seçim sonrasında kurun yüzde 15 artacağını düşünüyor ve ÖTV vaatleri de etkisiz kalıyor. Enflasyon, kur ve faiz üçgeninin seyri fiyatları da etkileyecek.” dedi.
Toyota 3. Kez Eyebrand Ödülü’nün Sahibi Oldu Toyota, herkesin eşit hareket özgürlüğü bulunduğu bir toplum yaratma hedefiyle kapsayıcı...
Peugeot Sanal Gerçeklikte 20. Yılını Kutluyor PEUGEOT, 20 yıldır sanal gerçekliği daha hızlı ve daha etkili şekilde yenilikçi çözümler...
Volvo Car Turkey’nin Yeni Genel Müdürü Alican Emiroğlu Oldu 2020’den bu yana Volvo Car Turkey’nin Genel Müdürü olan Magnus Boman’ın...
Ulaşım Altyapısını Otonom Araçlara Uygun Hale Getiren ICA Ödüle Layık Görüldü Türkiye Akıllı Ulaşım Sistemleri Derneği (AUS...
Doğuş Otomotiv Plus’ta da Vinci anlatıldı Doğuş Otomotiv’in Galataport’ta yer alan müşteri deneyim merkezi Doğuş Otomotiv Plus,...
Alfa Romeo ve Jeep Bayi Ağı İzmir’de Arkas Otomotiv ile Genişliyor Arkas Otomotiv bünyesinde faaliyete geçen yeni Alfa Romeo ve Jeep...
© Copyright 2022, All Rights Reserved