Açıklandığı ilk günden bu yana büyük merak uyandıran Türkiye’nin yerli otomobili Togg artık satışa çıktı. Yedek parça ve otomotiv satış sonrası sektöründe 50 yılı aşkın bir süredir faaliyet gösteren MOTOR AŞİN, Togg’un otomotiv endüstrisine sağlayacağı katkılardan ve getirilerinden bahsetti. Gün geçtikçe sektöre olan katkısının artacağına vurgu yapan MOTOR AŞİN CEO’su Saim Aşçı, “İç pazardaki etkisi ve kullanıcı deneyimi çok önemli. Bu olumlu sinerjiyle ilk 1 yıl aşılırsa nihai tüketicilerin Togg’u benimsemesiyle birlikte istenen hedeflere ulaşmaması için bir neden yok. Zaman içerisinde Türkiye yedek parça sektörüne de ciddi katkıları olacaktır. Yerli otomobilimiz ile yedek parçanın niceliğinden ziyade niteliği ön plana çıkacak.” açıklamasını yaptı.
Sadece yurt içinde değil, yurt dışında da derin sektörel bilgi ve donanıma sahip MOTOR AŞİN, Türkiye’nin yerli otomobili olan Togg’un, özellikle gelecekte sektörü hangi alanlarda olumlu etkileyeceğine ve pazara sağlayacağı değerli kazançları anlattı. Mevcut durumda yüzde 51’lik yerlilik oranına sahip olan Togg’un, batarya fabrikasının açılmasıyla yerlilik oranının artacağına dikkat çekildi. MOTOR AŞİN CEO’su Saim Aşçı, “Togg’un tedarikçilerinin yüzde 78’i Türkiye’den, yüzde 22’si Avrupa ve Asya’daki şirketlerden oluşuyor. Hatırlatmakta fayda var ki Togg tarafında hedef üretime başladıktan 3 yıl sonra yüzde68 yerlilik oranına ulaşmak. Ülkemizde üretimi yapılan içten yanmalı otomobillerin yerlilik oranları yüzde 19 ile 66 arasında değişiyor.” şeklinde konuştu.
Değişim ve dönüşüm odaklı bakış açısıyla hizmet sunan MOTOR AŞİN, Togg ile yedek parça anlayışının da değişeceğine vurgu yaptı. Sektörün artık parçanın niceliğinden çok niteliğinin arttığı bir konjonktüre evrileceğinin altını çizen MOTOR AŞİN CEO’su Saim Aşçı konuyla ilgili “İş yedek parça konusuna geldiğinde AR–GE alanında da iş birliği için çalışmalarımızı hızlandıracağız. Bir araç üretildikten hemen sonra kısa vadede yürüyen aksam dediğimiz parça kategorisindeki parçalara ihtiyaç duyuyor. Bunların tedariği önem kazanacak.” dedi.
Özellikle gelecek dönemlerde ülkenin otomotiv endüstrisine sağlayacağı olanak ve katkılar oldukça merak ediliyor. Proje; pandemi, çip krizi ve Rusya-Ukrayna Savaşı nedeniyle ister istemez etkilense de yıl içindeki 20 bin araç teslimat hedefinin önemine değinen Aşçı, “Bu olumlu sinerjiyle ilk 1 yıl aşılırsa nihai tüketicilerin yerli otomobili benimsemesi ile birlikte istenen hedeflere ulaşmaması için bir neden yok. Togg, 2024 yılından itibaren uluslararası pazarlara açılmak için stratejilerini kurgulayacak. İç pazardaki etkisi ve kullanıcı deneyimi bu açıdan çok değerli.” açıklamasında bulundu.
Toyota, Bir Kez Daha Dünyanın En Değerli Otomotiv Markası Oldu Toyota, Interbrand tarafından her yıl gerçekleştirilen Dünyanın En...
Hankook Avrupa Fabrikasına Kamyon ve Otobüs Lastikleri İçin Bir Üretim Hattı Ekliyor • Şirketin yönetim kurulu başkanı, 23...
Chery Group Kasım Ayında Satışlarını Yüzde 111 Artırdı Otomotiv pazarının hızla büyüyen markalarından Chery Group, yükselen...
Otomotiv İhracatı Kasımda Yüzde 10 Artışla 3,2 Milyar Dolar Oldu ...
Hyundai Motor Grubu Tek Tekerlekli Tahrik Sistemini Tanıttı Hyundai Motor Grubu, “Tek Tekerlekli Tahrik Sistemi – Universal Wheel...
MG Yılın En Büyük Kampanyasını Başlattı Otomotiv devi SAIC tarafından üretilen köklü İngiliz otomobil markası MG, rekabetçi...
© Copyright 2022, All Rights Reserved