Son yıllarda ikinci el araç pazarının kurumsallaşmasında ve belirli standartları yakalamasında büyük rol oynayan kurumsal markaların tüketici nezdindeki algısıyla ilgili olarak Otomerkezi.net tarafından dikkat çekici açıklamalar geldi. Online ortam üzerinden tüketicilerin ikinci el araçları için fiyat teklifi verilmesi hayatı kolaylaştırsa da, bu yıl birçok kurumsal ikinci el şirketinin, çok düşük fiyat teklifleri vermeye başladığını ve sektörün zarar gördüğünü önemle ifade eden Otomerkezi.net CEO’su Muhammed Ali Karakaş, “Web üzerinden tüketicinin aracına piyasa değerinde teklif verip davet edildiğinde yüzde 15 hatta yüzde 30’a varan şekilde fiyat kırma politikası güden büyük kurumsal şirketler sebebiyle yıllardır kazanmaya çalıştığımız kurumsallık ve güven algısı bozuluyor. Sadece ekspertiz raporuna göre ilk fiyat verilmesini doğru buluyoruz. Öte yandan geçtiğimiz yıl basına da yansıdığı şekilde, hali hazırda bazı şirketlerin birlik olup hem alımda hem satımda fiyatlama yapma eğilimlerine de sıcak bakmıyoruz. Haksız rekabete ve yersiz biçimde tüketiciyi yormalarına karşıyız. ” dedi.
Yabancı yatırımın her geçen gün arttığı ve kurumsal oyuncuların yenilikleriyle dikkat çektiği ikinci el araç pazarında yeni problemler ortaya çıkmaya başladı. Kurumsal markaların sunduğu ikinci el araç satın alma sistemleri, tüketicilerin hayatını kolaylaştırmak ve sektörde güveni sağlamak adına geliştirilirken, yeni yıl itibariyle ortaya çıkan düşük fiyatlandırma politikasının, sektörün itibarını zedelediği belirtiliyor.
Konuyla ilgili olarak önemli bir çağrıda bulunan Otomerkezi.net CEO’su Muhammed Ali Karakaş, “10 yıla yakın bir süredir sektörün kurumsallaşması, belirli bir itibar kazanması ve tüketici nezdinde güven inşa edilmesi anlamında çalışırken, kurumsal markaların birçoğu, vatandaşların ikinci el aracı için fiyat kırma politikası güdüyor. Bu da inşa ettiğimiz güveni sarsan, tüketiciyi çok yoran bir unsur. Web üzerinden verilen fiyat sonrasında araç sahibi davet ediliyor, davet edildiğinde ilk fiyatın yüzde 15-30’u daha düşük bir fiyat teklif ediliyor. Tüketici doğal bir refleksle kurumsal şirketlere olan güvenini kaybediyor, sektörümüz zarar görüyor. Sadece ekspertiz raporuna uygun biçimde ilk fiyatın verilmesini doğru buluyoruz. Sonrasında ortaya çıkabilecek eksikler nedeniyle bir aracın değeri, verilen ilk tekliften maksimum yüzde 5-7 seviyesinde düşebilir. Öte yandan geçtiğimiz yıl basına da yansıdığı şekilde, hali hazırda bazı şirketlerin birlik olup hem alımda hem satımda fiyatlama yapma eğilimlerine de sıcak bakmıyoruz. Haksız rekabete ve yersiz biçimde tüketiciyi yormalarına karşıyız.” açıklamasını yaptı.
Continental Sürdürülebilir Bir Dünya İçin Çalışıyor Continental, 22 Nisan Dünya Günü’nde sürdürülebilirlik ve kaynakların verimli...
Garenta, 2024 yılının ilk çeyreğine ait araç kiralama verilerini açıkladı Garenta ve ikinciyeni.com Genel Müdürü Şafak Savcı: “2024...
Elektrikli Araçlarda Rüzgârı Tüketici Belirliyor Otomotiv endüstrisi hem globalde hem de ülkemizde son 5 yılda baş döndürücü...
D Expert ile Oto Ekspertiz Sektörüne Standart Geliyor! D Expert, geçtiğimiz günlerde Kuruçeşme’de düzenlediği lansmanla yeni kurumsal...
Karting Sezonuna Coşkulu Açılış MOTUL 2024 Türkiye Karting Şampiyonası 1. ayak yarışları 20-21 Nisan tarihlerinde 5 ayrı kategoride...
Türkiye’de Yılın Otomobili İçin 7 Finalist Belli Oldu Otomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) tarafından dokuzuncu kez düzenlenen...
© Copyright 2022, All Rights Reserved