Pirelli, otomobil üreticilerinin en sportif modellerinin performansını vurgulamak için tasarlanan ‘semi-slick’ lastiğin en yeni versiyonu P Zero Trofeo RS’yi tanıttı. Pagani Automobili en yeni hiper otomobili Utopia için yeni lastiğin spesifik bir versiyonunu talep eden ilk üretici oldu.
P Zero Trofeo R’nin teknik bir evrimi olarak doğan yeni lastik, pazardaki konumuyla da öne çıkıyor. P Zero Trofeo R, başlangıçta pist performansını artıracak bir lastik olarak tasarlanırken P Zero Trofeo RS, özellikle orijinal ekipman olarak geliştirildi ve üreticilerin sportif sürüş deneyimi yaşatmaya hazır otomobiller sunabilmesine imkan verdi.
Pirelli’nin bu yeni nesil ‘semi-slick’ lastikleri kuru zeminde daha da yüksek performans ve daha fazla tutarlılık sunuyor. Lastiğin en yoğun kullanımında çok değişik pist koşullarında performans daha uzun süre korunarak daha yüksek hız ve güvenlik sağlanabiliyor. Bu sonuç Pirelli’nin motor sporlarının en önemli kategorilerindeki kapsamlı deneyimi sayesinde elde ediliyor. Özellikle sırt hamurunda olmak üzere kullanılan malzemeler bu bilgi birikiminden yararlanarak lastiğin hem yolda hem de amatör pistte sürüşe adapte olmasını sağlıyor. Lastiğin hiper otomobiller ve süper otomobiller için orijinal ekipman olarak homologasyona sahip olması nedeniyle Pirelli mühendisleri ıslak asfalt koşullarında da güvenliğe odaklandı.
Pirelli Ar-Ge departmanı şirketin uzun yıllardır motor sporlarından edindiği deneyimler sayesinde geliştirilen çeşitli yenilikçi teknolojileri P Zero Trofeo RS lastiğe uygulayabildi. Bu teknolojiler üreticilerin her spesifik model için tanımladığı hedeflere ulaşmak için isteğe bağlı seçenekler olarak sunuluyor. Örneğin, çoklu hamurlu sırt teknolojisiyle lastiklerin Pirelli’nin Prestij kataloğundaki farklı sırt hamurlarıyla eşleştirilerek her otomobilin spesifik özelliklerini bütünleyecek şekilde kişiselleştirilmesi mümkün oluyor. Pagani Utopia için ekstrem sportif sürüş performansını P Zero Corsa’ya kıyasla yükseltirken otomobilin dengesinden veya sürücünün deneyiminden ödün vermeyen P Zero Trofeo RS lastikler talep edildi. Bu misyon, özel olarak seçilen hamurlar sayesinde gerçekleştirildi. Özellikle arka lastikler için pistte hız ve güvenlik, yolda kolaylık ve öngörü sağlamak amacıyla performansa en odaklı hamurlar seçildi.
Pirelli mühendisleri, sanal geometri geliştirme inovasyonundan yararlanarak lastiklerin sürücü girdilerine verdiği tepkiyi en yüksek hassasiyetle tanımlamak için sanal modelleme aracılığıyla çok sayıda farklı profili ve ayak izini değerlendirebildi.
Bu sanal geliştirme süreci ilk fiziksel prototipler pistte denenmeden önce Pagani Utopia için yoğun olarak kullanıldı. İdeal kavrama ve kontrol sunmak için özellikle lastiklerin yola temas alanları üzerinde pek çok çalışma yapıldı.
Yeni Pirelli P Zero Trofeo RS, başlangıçta orijinal ekipman olarak kullanan otomobiller için sunulurken ileride daha geniş bir seriyle diğer otomobiller için de pazarda yer alacak. P Zero Trofeo R ise belirli ebat seçenekleriyle sunulmaya devam edecek.
Volvo Car Turkey, Satış Rekoru Kırarak Yılı Kapatmadan 10 bin Adede Ulaştı Volvo Car Turkey, 2023’ün sonuna yaklaşırken 10 binin...
Yılın Otomobili Finalisti BYD SEAL 2024 İlk Çeyrekte Türkiye’de Otomotiv sektörünün en prestijli ödülleri arasında yer alan...
Toyota’dan “Yılın Son Çılgın Kampanyası” Geldi Toyota, gerçekleştirdiği ve büyük ilgi gören kampanyalarına Aralık ayında da...
Opel Modellerinde Yılın Son Fırsatları Opel Türkiye, 2023 yılının son ayında da binek ve SUV modellerinde müşterilerine cazip...
Prince Gyasi İmzalı 2024 Pirelli Takvimi “Timeless” Londra’da Tanıtıldı “THE CAL” 60. Yılını Kutluyor Londra’da...
Yeni Yüzde 100 Elektrikli Chery OMODA 5 EV Tasarımıyla Fark Yaratıyor Chery’nin tüm dünyadaki otomotiv pazarlarındaki...
© Copyright 2022, All Rights Reserved